Praktische informatie van de praktijk
Praktische informatie
Behandeldagen:
Afspraken zijn mogelijk op dinsdag, woensdag en donderdag.
Het eerste contact kan via het contactformulier of telefonisch en dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op voor het vervolg.
In geval van nood of crisis kun je contact opnemen met je huisarts, POH-ggz of huisartsenpost.
Wachttijden:
Op dit moment is er een aanmeld stop.
Doorverwijzingen
Indien er na de intake of na kortdurende behandeling blijkt dat er meer gespecialiseerde zorg nodig is, kun je worden doorverwezen naar Specialistische GGZ.
Contracten:
Psyche Connexa heeft een aantal contracten met zorgverzekeraars: ASR, DSW, Menzis, Salland Zorgverzekering, Zorg en Zekerheid en Zilveren Kruis. Klik hier voor een lijst van welke verzekeraars er zijn.
Mocht je niet verzekerd zijn krijg je iedere maand een rekening, die je kunt indienen bij de verzekeraar. Het is wel afhankelijk van jouw polis of je de behandeling volledig of gedeeltelijk vergoed krijgt (60%-100%). Neem voordat je begint contact op met je verzekeraar.
Voor iedereen ouder dan 18 jaar is het eigen risico van toepassing. In 2024 is dit minimaal € 385,-.
Om voor vergoeding door de zorgverzekeraar in aanmerking te komen is een geldige verwijsbrief van de huisarts, bedrijfsarts of medisch specialist nodig.
Tarieven:
Ieder jaar stelt de Nederlandse Zorgautoriteit (Nza) voor alle zorg in Nederland de tarieven vast die in rekening mogen worden gebracht. Het tarief per consult wordt bepaald door het type consult en de duur ervan. Hier vindt je het overzicht van de meest voorkomende wettelijke tarieven die Psyche Connexa hanteert.
Onverzekerde zorg voor volwassen:
In overleg kun je ervoor kiezen om onverzekerd in behandeling te gaan. Dan kan er gekozen worden voor coaching. Het is ook mogelijk dat je last hebt van klachten maar dat er niet sprake is van een stoornis of dat er sprake is van een stoornis die niet vergoed wordt door vanuit de zorgverzekeringswet. Er kan gedacht worden aan: stress, burn-out en overspannenheid, relatieproblematiek of levensfaseproblemen. De kosten van de behandeling zijn dan geheel voor je eigen rekening. Voor onverzekerde zorg is geen verwijzing van een huisarts nodig. Hier vindt je het overzicht, van de meest voorkomende wettelijke tarieven die Psyche Connexa hanteert.
Afzeggen of verzetten van de afspraak:
Je kan tot uiterlijk 24 uur van te voren (op werkdagen) een afspraak verzetten of annuleren via de mail of Whatsapp. Indien je een gesprek niet tijdig afzegt, zijn de kosten daarvan voor eigen rekening. Je ontvangt hiervoor een factuur die je zelf moet betalen. Deze factuur wordt niet vergoed door je verzekeraar. Het tarief voor een gemist gesprek is €50,- .
Dossier:
Gesprekken met een psycholoog (en ook gespreksgegevens) zijn vertrouwelijk. Dit houdt in dat wij informatie alleen met anderen bespreken als dit echt nodig is en dat je daar toestemming voor geeft. Wij hebben geheimhoudingsplicht. Er zijn enkele uitzonderingen wanneer deze plicht doorbroken kan worden, bijvoorbeeld wanneer er een ernstig gevaar dreigt voor jezelf of voor anderen.
We spreken af wat jouw doelen voor de behandeling zijn. Tussentijds en aan het einde van het traject evalueren wij de voortgang. Hiervan komt een notitie in het dossier.
Als je doorverwezen bent door je huisarts, is het gebruikelijk om de huisarts aan het begin en eind van de behandeling een kort bericht te sturen. Wij gaan ervan uit dat je hier toestemming voor geeft, tenzij je expliciet aangeeft dat je dit niet wilt.
Tijdens de behandeling wordt er een dossier gemaakt. Het spreekt voor zich dat wij hier zorgvuldig mee om gaan. Wij houden ons hierbij aan de geldende wet en regelgeving. In de privacyverklaring Psyche Connexa staan de concrete maatregelen.
Kwaliteit van zorg
Wij hechten belang aan het leveren van kwalitatief goede zorg, het geven van duidelijke informatie en goede communicatie en afstemming. In het Kwaliteitsstatuut staan alle afspraken vastgelegd.
Toch kan het zijn dat er iets mis gaat en dat je teleurgesteld of niet tevreden bent. In dat geval kun je het beste hierover met ons contact opnemen en bespreken we wat er anders moet gaan.
Ben je van mening dat we ons als psycholoog niet aan de beroepscode heb gehouden dan heb je de mogelijkheid een klacht in te dienen bij de beroepsvereniging waar wij bij aangesloten zijn of bij het tuchtcollege. Psyche Connexa is aangesloten bij de Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen en Psychotherapeuten (LVVP). Op de site van LVVP kun je hierover verdere informatie vinden.
Registraties:
BIG nummer: 39930406925
AGB-code: 94110453
AGB-code bedrijf: 94068254
KvK nummer: 93147406
Ingeschreven bij Kwaliteitsstatuut
Lid van beroepsvereniging LVVP
Behandeldagen:
Afspraken zijn mogelijk op dinsdag, woensdag en donderdag.
Het eerste contact kan via het mailcontactformulier of telefonisch en dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op voor het vervolg.
In geval van nood of crisis kun je contact opnemen met je huisarts, POH-ggz of huisartsenpost.
Wachttijden: Op dit moment is er een aanmeld stop.
Doorverwijzingen
Indien er na de intake of na kortdurende behandeling blijkt dat er meer gespecialiseerde zorg nodig is, kun je doorverwezen worden naar Specialistische GGZ.
Contracten:
Psyche Connexa heeft een aantal contracten met zorgverzekeraars: ASR, DSW, Menzis, Salland Zorgverzekering, Zorg en Zekerheid en Zilveren Kruis. Klik hier voor een lijst van welke verzekeraars er zijn.
Mocht je niet verzekerd zijn krijg je na ieder contact een rekening die je kunt indienen bij de verzekeraar. Het is wel afhankelijk van jouw polis of je de behandeling volledig of gedeeltelijk vergoed krijgt (60%-100%). Neem voordat je begint contact op met je verzekeraar.
Voor iedereen ouder dan 18 jaar is het eigen risico van toepassing. In 2024 is dit minimaal € 385,-.
Om voor vergoeding door de zorgverzekeraar in aanmerking te komen is een geldige verwijsbrief van de huisarts, bedrijfsarts of medisch specialist nodig.
Tarieven:
Ieder jaar stelt de Nederlandse Zorgautoriteit (Nza) voor alle zorg in Nederland de tarieven vast die in rekening mogen worden gebracht. Het tarief per consult wordt bepaald door het type consult en de duur ervan. Hier vindt je het overzicht van de meest voorkomende wettelijke tarieven die Psyche Connexa hanteert.
Onverzekerde zorg voor volwassen:
In overleg kun je ervoor kiezen om onverzekerd in behandeling te gaan. Dan kan er gekozen worden voor coaching. Het is ook mogelijk dat je last hebt van klachten maar dat er niet sprake is van een stoornis of dat er sprake is van een stoornis die niet vergoed wordt door vanuit de zorgverzekeringswet. Er kan gedacht worden aan: stress, burn-out en overspannenheid, relatieproblematiek of levensfaseproblemen. De kosten van de behandeling zijn dan geheel voor je eigen rekening. Voor onverzekerde zorg is geen verwijzing van een huisarts nodig. Hier vindt je het overzicht, van de meest voorkomende wettelijke tarieven die Psyche Connexa hanteert.
Afzeggen of verzetten van de afspraak:
Je kan tot uiterlijk 24 uur van te voren (op werkdagen) een afspraak verzetten of annuleren via de mail of Whatsapp. Indien je een gesprek niet tijdig afzegt, zijn de kosten daarvan voor eigen rekening. Je ontvangt hiervoor een factuur die je zelf moet betalen. Deze factuur wordt niet vergoed door je verzekeraar. Het tarief voor een gemist gesprek is €50,- .
Dossier:
Gesprekken met een psycholoog (en ook gespreksgegevens) zijn vertrouwelijk. Dit houdt in dat wij informatie alleen met anderen bespreek als dit echt nodig is en dat je daar toestemming voor geeft. Wij hebben geheimhoudingsplicht. Er zijn enkele uitzonderingen wanneer deze plicht doorbroken kan worden, bijvoorbeeld wanneer er een ernstig gevaar dreigt voor jezelf of voor anderen.
We spreken af wat jouw doelen voor de behandeling zijn. Tussentijds en aan het einde van het traject evalueren wij de voortgang. Hiervan komt een notitie in het dossier.
Als je doorverwezen bent door je huisarts, is het gebruikelijk om de huisarts aan het begin en eind van de behandeling een kort bericht te sturen. Wij gaan ervan uit dat je hier toestemming voor geeft, tenzij je expliciet aangeeft dat je dit niet wilt.
Tijdens de behandeling wordt er een dossier gemaakt. Het spreekt voor zich dat wij hier zorgvuldig mee om gaan. Wij houden ons hierbij aan de geldende wet en regelgeving. In de privacyverklaring Psyche Connexa staan de concrete maatregelen.
Kwaliteit van zorg
Wij hechten belang aan het leveren van kwalitatief goede zorg, het geven van duidelijke informatie en goede communicatie en afstemming. In het Kwaliteitsstatuut staan alle afspraken vastgelegd.
Toch kan het zijn dat er iets mis gaat en dat je teleurgesteld of niet tevreden bent. In dat geval kun je het beste hierover met ons contact opnemen en bespreken we wat er anders moet gaan.
Ben je van mening dat we ons als psycholoog niet aan de beroepscode heb gehouden dan heb je de mogelijkheid een klacht in te dienen bij de beroepsvereniging waar wij bij aangesloten zijn of bij het tuchtcollege. Psyche Connexa is aangesloten bij de Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen en Psychotherapeuten (LVVP). Op de site van LVVP kun je hierover verdere informatie vinden.
Registraties:
BIG nummer: 39930406925
AGB-code: 94110453
AGB-code bedrijf: 94068254
KvK nummer: 93147406
Ingeschreven bij Kwaliteitsstatuut
Lid van beroepsvereniging LVVP